• Geograficzne memory lądy i oceany na Ziemi

Ucz się przez zabawę!

135.00
szt. Do przechowalni
Wysyłka w ciągu 24h
Cena przesyłki 0
Odbiór osobisty 0
Paczkomaty InPost 12.5
Kurier InPost 15.5
Kurier 17
Kurier (Pobranie) 21
Dostępność Mało
Waga 0.65 kg

Zamówienie telefoniczne: 600040666

Zostaw telefon

Gra geograficzne typu Memory/Czarny Piotruś polegające na dobieraniu elementów w pary

  • ćwiczą pamięć, spostrzegawczość i refleks,
  • poprawiają zdolność koncentracji uwagi,
  • uczą opanowania i cierpliwości, poprzez oczekiwanie na swoją kolej,
  • uczą, jak radzić sobie z porażką, ze stresem.

Gra Geograficzna Memory Lądy i oceany na Ziemi

jest przeznaczona głównie dla uczniów klasy V szkoły podstawowej i służy przekazaniu lub utrwaleniu wiedzy o rozmieszczeniu lądów i oceanów na kuli ziemskiej. Grę można wykorzystać do powtórzenia materiału przed sprawdzianem w domu lub jako urozmaicenie lekcji.  Z gry mogą korzystać także uczniowie starszych klas szczególnie ósmych jako powtórka przed egzaminem ósmoklasisty.

Gra Geograficzne Memory Lądy i oceany na Ziemi realizuje następujące punkty podstawy programowej:

III. Lądy i oceany na Ziemi: rozmieszczenie lądów i oceanów, pierwsze wyprawy geograficzne.

Uczeń:

  1. wskazuje na globusie i mapie świata: bieguny, równik, południk zerowy i 180°, półkule, zwrotniki i koła podbiegunowe;
  2. wymienia nazwy kontynentów i oceanów oraz wskazuje ich położenie na globusie i mapie świata oraz określa ich położenie względem równika i południka zerowego;
  3. wskazuje na mapie wielkie formy ukształtowania powierzchni Ziemi i akweny morskie na trasach pierwszych wypraw geograficznych.

Dzięki Geograficznemu Memory Lądy i oceany na Ziemi uczeń:

  • utrwala wiedzę dotyczącą rozmieszczenia kontynentów i oceanów na mapie,
  • rozróżnia przebiegi tras pierwszych wypraw geograficznych,
  • rozpoznaje główne elementy siatki geograficznej i kartograficznej.Zadaniem uczestnika gry jest dopasowanie do płytek z rysunkami właściwych płytek z opisami, tak aby tworzyły pary.

    Wersja Memory

    Każdy z graczy odkrywa kolejno po 2 płytki. Jeżeli odkryte płytki tworzą parę gracz zabiera ją i odkłada na bok. W sytuacji, gdy obie odkryte płytki nie tworzą pary, uczestnik gry odwraca je, a zabawę kontynuuje następny gracz.  Wygrywa ta osoba, która po zdjęciu ze stołu wszystkich płytek, będzie miała najwięcej uzbieranych par.

    Wersja Czarny Piotruś

    Płytki do gry Memory można wykorzystać w grze Czarny Piotruś. Wystarczy odłożyć 1 płytkę, pozostałe rozdać pomiędzy 3-5 graczy. Gracze nie muszą wiedzieć, której płytki brakuje do pary. Na początku gry gracze otrzymują taką samą ilość płytek, np. po 5-6, a nierozdane płytki pozostają na stole. Gracze przeglądają otrzymane płytki, wyjmują wszystkie pary, pokazują je innym graczom i odkładają na bok. Następnie pierwszy gracz dobiera kolejną płytkę spośród tych, które nie zostały wcześniej rozdane. Jeżeli wybrana płytka pasuje do jednej z płytek, które posiada, to całą parę odkłada na bok. Czynności te wykonują kolejno wszyscy gracze. Gdy wszystkie płytki ze stołu zostaną rozdane, kolejny gracz dobiera jedną płytkę od sąsiada siedzącego z jego prawej strony. Wygrywa gracz, który jako pierwszy pozbędzie się wszystkich płytek. Na końcu gry jeden z graczy zostaje z jedną płytką w ręku i przegrywa.

    Zawartość:

    Gra składa się z 40 drewnianych płytek.

    Na dwudziestu znajdują się nazwy lądów i oceanów, nazwiska ważnych podróżników oraz terminy związane z siatką geograficzną.

    Na pozostałych dwudziestu są rysunki związane z tymi nazwami.

    imageimage Ostrzeżenie! Nieodpowiednie dla dzieci w wieku poniżej 3 lat z uwagi na ostre krawędzie i wykończenia! 

Podpis
E-mail
Zadaj pytanie